Jak „urabiają” nas wielkie marki swoim lifestylem!

Jakiś czas temu podczas oglądania jednej z reklam kolejnego leku na “coś” zauważyłem jedną rzecz. Reklama nie ma Ciebie nauczyć jak zapobiegać przyczynom danej dolegliwości, ona ma Tobie pomóc, jak leczyć już skutek. Można powiedzieć, że żyj baw się, korzystaj z życia, jedź co lubisz, rób co kochasz, a my znajdziemy Tobie lek na Twój ból. Tak czuj się zrealizowany, a po pewnym czasie rok czy pięć lat, moje ciało przestaje dobrze funkcjonować, a za ciałem idzie głowa i masz już problem. Do momentu jak oddychamy i żyjemy nic nas nie boli, to lekceważymy takie aspekty jak jedzenie, styl życia, zbyt ciężka praca… ale kiedy przychodzi moment załamani, wtedy się budzimy.

“…Przecież nic mi się nie stało, w końcu żyłem na tą chwilę…” – O.S.T.R. – Diagnoza

Społeczeństwo, a właściwie pojedyńcze jednostki są co raz bardziej świadome i widzą wpływ pewnych reklam i działań wielkich koncernów. Ostatnie zawirowania w polskim rządzie dają do myślenia i zwracamy co raz to bardziej uwagę na to, co oglądamy. A właściwie to polega na tym, że jest zamieszanie w jednej sprawie, tam skupiamy uwagę, a ktoś bokiem przerzuca swoje “prawdy”. Niby niewinna reklama zwykłego leku na serce, na wątrobę, na stawy, na włosy, na erekcję, na sraczkę… na szczęście, a tak naprawdę “instalują” nam podświadomie nowy “mindset” o tym, że tabletka na wszystko pomorze i bądź YOLO!

Ja takiego czegoś nie chcę, szukam czegoś innego, wybieram to co poniżej.

Wartością marki jest to, że chce ona Tobie pomóc w Twoich codziennych zmaganiach, w Twoich troskach wyzwaniach jakie posiadasz Ty lub Twoi najbliżsi! Buduje odpowiedni styl życia!

Zdaję sobie sprawę, że koncerny sportowe zarabiają na tym kasę, ale także i pomagają ludziom jak i sportowcom… sponsorując ich/wspierając różne akcje. Większość z tych flagowych (poniżej wypisanych) marek pokazują, że:

– nie ma drogi na skróty,

– warto pracować ciężko,

– warto pracować mądrze,

– pokazują ciężką pracę,

– pokazują jak zapobiec kontuzji,

– pokazują, jak się nie poddawać,

– pokazują jak stać się “wielkim”,

Nike, Reebok, Adidas, 4F, Under Armour, Huawei (ostatnia seria z Lewandowskim) i wiele innych pokazują, trudności, krętą drogę, cierpienie, a zarazem radość jaka występuje w człowieku, kiedy dba o siebie, o życie…. walczy o swoje (a zarazem swoich najbliższych ) lepsze życie!

Następnym razem jak włączysz telewizor/YT/internet/radio lub inny nośnik informacji to uważaj, bo ktoś Tobie sprzeda styl życia… ale czy on Tobie pomoże na długą metę, czy na moment uśmierzy ból?

Sam wybierz…. ja jak oglądam pewne reklamy to widzę czystą manipulację!

Mówi się, że powiedź mi jakiś masz znajomych, a powiem Tobie kim jesteś. Zapytam inaczej “Jakie reklamy najbardziej lubisz/oglądasz, a mogę domniemać jaki styl życia prowadzisz.

Uważam, że trzeba stworzyć siebie samego z tego co masz i uczyć się od najlepszych, sam tak robię.

Poniżej kilka linków jak sportowe marki i nie tylko budują pozytywny i wymagający styl życia!

Reebok – be more human

https://www.youtube.com/watch?v=uXIcmHw98pA

Adidas – footbal needs creators

https://www.youtube.com/watch?v=xkky0mmayj8

Huawei – “odłóż telefon”

https://www.youtube.com/watch?v=0yrxjw4h–k

Huawei – pokazana “ciężka” droga Lewandowskiego

https://www.youtube.com/watch?v=c2uw1xvwD-k

Nike – James Lebron

https://www.youtube.com/watch?v=dOZxIpy6Gm4

Under Armour – Michael Phelps

https://www.youtube.com/watch?v=Xh9jAD1ofm4

4F – Oszczepistka Maja Andrejczyk

https://www.youtube.com/watch?v=8SHAgsRnOBc

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*